صرافی تورنتو

صرافی تورنتو

شهر تورنتو مرکز استان انتاریو بوده و پرجمعیت‌ترین شهر کاناداست. تورنتو قطب صنعتی و اقتصادی کانادا بوده و سهم تولید ناخالص ملی آن 20 درصد است. از این رو فرصت‌های شغلی در شهر تورنتو بیشتر بوده و میانگین درآمد هم بالاتر است. تورنتو همچنین یکی از بزرگترین جمعیت‌‌های مهاجرین را در خود جای جای داده است، به طوری که محله‌های ریچموند هیل، آرورا، وان، مارکهایم و نیومارکت در بخش یورک کلاین آن تنها میزبان مهاجران ایرانی هستند.

همه این مسائل باعث شده تا کار صرافی یکی پررونق‌ترین کسب‌وکارهای تورنتو باشد. چراکه همواره شمار مهاجرینی که قصد تبادلات مالی با کشور مبدأ خود را داشته یا نیاز به تبدیل ارز دارند در این شهر بالاست. با این میزان از تقاضا، طبیعی است که کسب‌و‌کار صرافی تورنتو سکه باشد.

صرافی‌ها جزو بخش‌های خدماتی ضروری هستند. به عنوان یک مهاجر یا مسافر، غیرممکن است که کارتان به صرافی نیفتد. بنابراین بهتر است کمی بیشتر با سازوکار صرافی‌های کانادا آشنا شوید و بهترین صرافی تورنتو را بشناسید. در ادامه همراه صرافی حافظ باشید.

سیستم بانکی کانادا

پشتوانه کار صرافی‌های تورنتو و به صورت کلی صرافی‌های کانادا، سیستم بانکی این کشور است. سیستم بانکداری کانادا نیز به دلیل رعایت قوانین سخت‌گیرانه و اعمال سیاست‌های نظارتی دقیق، یکی از قابل‌اعتماد‌ترین، سالم‌ترین و پایدار‌ترین سیستم‌های بانکی در جهان است.

بانک‌های کانادایی همچنین از جدیدترین فناوری‌های پیشرفته در زمینه تأمین زیرساخت، حمل‌ونقل، بانکداری از راه دور، خدمات انتقال وجه، اعتبارات، وام‌های بانکی و کارت‌های بانکی برخوردارند.

علمکرد به شدت مثبت بانک‌های کانادا یکی از کلیدی‌ترین عوامل رشد اقتصادی این کشور در چند سال اخیر بوده‌ است تأثیرگذاری بسیار بالایی روی اقتصاد این کشور داشته‌ است. سیستم بانکی کانادا متشکل از بانک مرکزی کانادا و چند بانک تجاری است که به صورت جداگانه مدیریت می‌شوند. بانک مرکزی کانادا هسته اصلی این سیستم بوده و به عنوان ستون مرکزی وظیفه نظارت بر عملکرد تمامی واحد‌های سیستم بانکی این کشور را برعهده دارد.

سیستم بانکی کانادا به قدری پایدار است که با وجود رکود اقتصادی و بحران مالی بزرگ سال 2008 در جهان، با مشکلی مواجه نشد و بالاتر از همتایان آمریکایی و اروپایی توانست ثبات خود را به خوبی حفظ کند. همه اینها نیز به دلیل سیاست‌های نظارتی و پولی دقیقی است که از هرگونه فساد و ناکارآمدی در این سیستم جلوگیری می‌کند.

بانکداری کانادا یکی از صنایع بزرگ اقتصادی در این کشور است که به دلیل تعهدات قانونی و نظارت دقیق توانسته به پشتوانه بسیار خوبی برای کسب‌وکارها و تجارت‌های مختلف این کشور تبدیل شود. این سیستم پایدار همچنین توانسته به خوبی جلوی قاچاق پول، پولشویی، تخلفات مالی و تحریم‌های بین‌المللی را بگیرد.

از این رو کار با صرافی‌های کانادایی به واسطه پشتوانه بانکی قدرتمندی که دارند بسیار آسان بوده و اعتماد کردن به آنها راحت است.

خدمات صرافی‌ها

به صورت کلی خدمات صرافی‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • خرید و فروش نقدی ارز (اعم از ارزهای فیزیکی مانند دلار، یورو، ریال، و ارزهای دیجیتالی همچون بیت‌کوین، اتریوم و غیره)
  • خرید و فروش سکه طلا و نقره
  • انجام عملیات مربوط به حواله‌های ارزی
  • ارائه خدمات ارزی در خارج از مرزهای کشور از طریق کارگزاران و در محدوده قوانین و مقررات ارزی

منظور از خدمات ارزی در خارج از کشور این است که مشتری می‌تواند پرداخت ارز را در داخل کشور انجام دهد و نماینده او در کشور خارجی معادل ارزی آن را از کارگزاری دریافت کند. یا اینکه صرافی ارز را در خارج از کشور دریافت کرده و معادل ارزی آن را در داخل کشور از طریق کارگزاری به نماینده او واگذار کند.

امروزه با توجه تحریم‌های بانکی و سازش ناپذیری سیستم بانکی ایران با کشورهای غربی، مسئولیت خدمات ارسال حواله و ارز به جای بانک‌‌ها و موسسات مالی و اعتباری، بر دوش صرافی‌ها افتاده است.

انواع صرافی

انواع صرافی را می‌توان با معیارهای مختلفی دسته بندی کرد. در ادامه به سه نوع دسته‌بندی از انواع صرافی می‌پردازیم:

  • صرافی‌هایی که فقط حق خرید و فروش نقدی ارز و سکه دارند و صرافی‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری. صرافی بانک‌ها و موسسات اعتباری علاوه بر خرید و فروش ارز و سکه می‌توانستند کارهای مربوط به حواله‌های ارزی را هم انجام بدهند. هرچند امروزه دیگر چنین دسته‌بندی وجود نداشته و تمام صرافی‌ها حق انجام این عملیات‌ها را دارند.
  • صرافی‌های راه‌اندازی شده توسط اشخاص حقیقی و حقوقی. صرافی‌هایی که توسط اشخاص حقیقی راه‌اندازی می‌شوند لزوما باید در قالب یک شرک تضامنی یا سهامی عام باشند. اما صرافی‌هایی که توسط اشخاص حقوقی، یعنی بانک‌ها و موسسات اعتباری ثبت می‌شوند حق تأسیس در قالب یک شرکت سهامی خاص را هم خواهند داشت. علی‌رغم تفاوت ساختاری، نحوه عملکرد هردو نوع این صرافی‌ها با هم مشابه است.
  • صرافی‌های فیزیکی و دیجیتال. این شاید مهمترین دسته‌بندی برای صرافی‌ها باشد. صرافی‌های فیزیکی آنهایی هستند که صرفا کار خرید و فروش ارز و سکه را به صورت حضوری و نقدی انجام می‌دهند. اما صرافی‌های دیجیتال به خرید و فروش ارزهای دیجیتالی همچون بیت‌کوین و اتریوم و غیره مشغول هستند. البته صرافی‌های فیزیکال نیز می‌توانند مجوز لازم برای راه‌اندازی یک بستر دیجیتال را هم دریافت کرده و در هر دو زمینه فعالیت کنند.

کدام صرافی تورنتو برای استفاده ایرانیان مناسب می‌باشد؟

امروزه دیگر همه مردم، از افراد عادی با حواله‌های کوچک گرفته تا شرکت‌های تجاری بزرگ به صورت روزانه از خدمات صرافی‌ها استفاده می‌کنند. یکی از مشکلات صرافی تورنتو این است که تعداد این صرافی‌ها گرچه زیاد است اما در سطح شهر پراکنده‌اند. به همین خاطر بهره‌جویی از خدمات آن‌ها کمی دردسرساز شده است.

گرچه تعداد بالای صرافی تورنتو به رقابت بین آنها دامن زده و باعث شده تا صرافی‌های ایرانی فعال در تورنتو به سطح کیفی و استانداردهای بسیار بالایی دست پیدا کنند. تا جایی که ارائه کلیه خدمات ارزی توسط صرافی تورنتو با کمترین مشکلات روبرو است.

سطح کیفی صرافی‌های ایرانی در تورنتو به قدری بالاست که برخی از آنها حتی مشاوره‌های دقیقی در امر حواله ارزی در اختیار مشتریان خود قرار می ‌دهند.

در ادامه به فهرستی از بهترین صرافی تورنتو برای ایرانیان اشاره می‌کنیم:

  • صرافی حافظ
  • صرافی 6030
  • گروه صرافی بازار
  • صرافی ارگ
  • صرافی ملی تورنتو
  • صرافی اعتماد
  • صرافی پرسیکا
  • صرافی ملل
  • صرافی تورنتو

نکات لازم قبل از کار با صرافی‌های خارجی

پیش از اینکه یک صرافی خارجی در تورنتو را انتخاب کرده و تمام سرمایه خود را در اختیار آن قرار بدهید، ابتدا باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. نکاتی که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم به شما نشان می‌دهند که صرافی تورنتو مورد نظر شما تا چه اندازه قابل اطمینان است. مهمترن نکات لازم قبل از کار با صرافی‌های خارجی عبارتند از:

  • بررسی حجم معاملات صرافی

اصولا هرچقدر حجم معاملات و نقدینگی صرافی بالاتر باشد، یعنی مشتریان و کاربران دیگر بیشتر به آن اعتماد داشته و خرید و فروش‌های شما نیز سریع‌تر انجام می‌شود. بررسی این نکته در زمانی که حجم معامله شما بالاست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

  • احراز هویت

احراز هویت یا KYC اولین کاری است که بعد از ثبت‌نام در صرافی باید انجام دهید. این کار به صرافی نشان می‌دهد که شما نسبت به پولشویی‌ها و کلاهبرداری‌هایی که ممکن است صورت بگیرد بی‌تفاوت نیستید. احراز هویت همچنین باعث می‌شود تا بتوانید از خدمات بیشتری در صرافی (به ویژه ایردراپ) بهره‌مند شوید.

  • بررسی امنیت صرافی

یادتان باشد که پول شما در دست صرافی است. پس بسیار مهم است که از امنیت صرافی تورنتو مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید . برای اینکه ببینید صرافی از امنیت خوبی برخوردار است یا نه بهتر است موارد زیر را بررسی کنید:

  • آیا این صرافی احراز هویت انجام می‌دهد؟
  • سرمایه‌های کاربرانش را در کیف پول گرم نگهداری می‌کند یا سرد؟
  • آیا سایت این صرافی قبلا هک شده یا خیر؟ اگر بله، صرافی چگونه با این موضوع برخورد کرده است؟
  • آیا این صرافی سابقه کلاهبرداری از مردم را داشته است یا خیر؟
  • چنانچه قبلا هک شده یا به هر صورتی به مشکل خورده، آیا ضرر و زیان مردم را پرداخت کرده است یا خیر؟
  • بررسی کارمزد صرافی

حتما بررسی کنید و ببینید که کارمزد آن صرافی برای انجام معامال چقد راست؟ یادتان باشد که نرخ کارمزد صرافی‌ها می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد. به ویژه صرافی‌های دیجیتال. بنابراین صرافی را انتخاب کنید که معقول‌ترین کارمزد را از معاملات شما می‌گیرد.

  • پشتیبانی

دقت کنید که صرافی مورد نظر شما از خدمات پشتیبانی مناسبی برخوردار بوده و در سریع‌ترین زمان به تمامی سوالات شما پاسخ دهد. صرافی‌های خارجی خوب برای مشتریانشان وقت می‌گذارند و علاوه بر پاسخ به تمام سوالات، در مسیر او را راهنمایی می‌کنند.

  • شفافیت در ارائه اطلاعات

یک صرافی معتبر صرافی است که هیچ نقطه کوری ندارد. یک صرافی خوب تمامی اطلاعات و سوابق خود را در سایتش ذکر کرده یا در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شفافیت در ارائه اطلاعات بدور از بازارگرمی می‌تواند علامت خوبی برای قابل اعتماد بودن صرافی باشد.

  • نمایش قیمت‌های لحظه‌ای

بازار ارز معمولا نوسانات زیادی دارد. به خصوص بازار ارزهای دیجیتال. یک صرافی خوب معمولا گزارش لحظه‌ای از نوسانات قیمت ارزهای مختلف را اعلام می‌کند تا کسانی که قصد انجام معاملات روزانه در صرافی دارند بتوانند با استفاده از این اطلاعات به سود رسیده یا از ضرر خود جلوگیری کنند. این موضوع به ویژه در صرافی‌های دیجیتال اهمیت بالایی دارد.

نکات کلیدی برای موفقیت در راه‌اندازی صرافی تورنتو

برای اینکه بتوانید سرمایه‌گذاری موفقی در راه‌اندازی صرافی تورنتو داشته باشید، به سودآوری خوبی برسید و در نتیجه این موفقیت بتوانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید، باید به نکته‌های زیادی توجه داشته باشید. در زیر به مهمترین نکاتی که می‌توانند موفقیت شما در راه‌اندازی صرافی در تورنتو را تضمین کنند، اشاره می‌کنیم:

  1. پاسخ سوالات مهم را بدانید

زمانیکه در حال تدوین و تنظیم طرح تجاری یا بیزنس پلن خود هستید، فقط به فکر راضی کردن کارشناسان دفتر مهاجرت نباشید. سعی کنید حواستان بیشتر از هر چیز واقعا به کسب‌وکارتان معطوف باشد و به سوالات مهم پاسخ دهید. شما کاملا باید با کسب‌وکار صرافی آشنایی داشته باشید، بدانید که قصد دارید دقیقا چه خدماتی به مشتریان خود ارائه کنید، مشتریان هدف خود را بشناسید و اهداف خودتان را نیز تعیین کنید.

ارائه یک توضیح شفاف و ساده در این زمینه نه‌تنها به بهتر شدن طرح تجاری شما کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود شانس شما برای موفقیت در هنگام راه‌اندازی صرافی تورنتو نیز بیشتر باشد.

  1. می‌خواهید به چه درآمدی برسید؟

یکی از بزرگترین علت‌های شکست هر کسب‌وکاری این است که صاحب آن انتظارات واقع‌بینانه و درستی از درآمد مدنظرش ندارد. ازاین‌رو در هنگام راه‌اندازی صرافی تورنتو حتما باید انتظارات خود را از ارقام فروش  و درآمد احتمالی مشخص کنید. فکر می‌کنید صرافی شما از یک از خدماتی که ارائه می‌کند چقدر درآمد حاصل خواهد کرد؟ این درآمدها در چه بازه زمانی خواهند بود؟

فهرست خدماتی که می‌توانید به مشتریان ارائه کنید را تهیه کرده و با نگاهی واقع‌بینانه به این سوالات پاسخ دهید.

برای اینکه بتوانید برآورد درستی از میزان درآمد احتمالی خود داشته باشید، توصیه می‌کنیم وضعیت کسب‌وکار صرافی‌های دیگر را نیز بررسی کنید. ایرادی ندارد، از آنها سوال بپرسید، راه‌ و چاه را جویا شوید، ببینید میزان درآمد هرکدام از صرافی‌ها به نسبت حجم و نوع فعالیتش چقدر است.

  1. در مورد بازار کار خود تحقیق کنید

تحقیق در مورد بازار کار اهمیت فوق‌العاده زیادی برای‌ شما خواهد داشت. شما باید رقبای خود را به‌خوبی بشناسید، نقطه ضعف‌ها و قوت‌های بازار را بدانید و تصویر کاملی از بازاری که می‌خواهید وارد آن شوید، داشته باشید.

موقعیت خود را نسبت به رقبا بسنجید، ظرفیت‌های بازار را ارزیابی کنید و نقطه‌ قوت‌های خود را مشخص نمایید. برای موفقیت در راه‌اندازی صرافی، همواره سعی کنید خود را رقبا متمایز کرده و مشخصه‌های منحصربه‌فردی داشته باشید.

  1. برای آینده برنامه‌ریزی کنید

برای اینکه بتوانید یک طرح تجاری محکم و قدرتمند داشته باشید و در آینده هم در امر راه‌اندازی صرافی موفق ظاهر شوید، حتما باید برنامه‌ریزی داشته باشید. این برنامه‌ریزی شمال تدوین استراتژی فروش و تعیین برنامه رشد طی سال‌های آینده است.

سعی کنید ین برنامه عمومی را گام‌به‌گام، به هدف‌های کوچکتر تقسیم‌بندی کرده و مرحله به مرحله پیش بروید. کار بدون برنامه در اغلب موارد با شکست مواجه می‌شود.

  1. اتوماسیون را جدی بگیرید

امروزه سیستم‌های نرم‌افزاری زیادی به وجود آمده‌اند که می‌توانند به شما در امر مدیریت کسب‌وکار کمک کنند. نرم‌افزارهایی مانند CRM می‌توانند با خودکارسازی ارتباطات شما با مشتریان تاثیرات بسیار مثبتی روی پیشرفت کسب‌وکار صرافی تورنتو داشته باشند جلوی بروز خطاهای انسانی را بگیرند.

چه کسانی به خدمات صرافی تورنتو نیاز خواهید داشت؟

افراد زیادی هستند که به خدمات صرافی‌ها در کانادا نیاز پیدا می‌کنند. زمانی که قصد دارید یک صرافی در تورنتو راه ‌بیندازید باید با مشتریان بالقوه خود نیز آشنایی کافی داشته باشید. همچنین در جایگاه یک مشتری، در شرایط زیر به خدمات صرافی‌های فیزیکی یا آنلاین در تورنتو به صورت کلی کانادا نیاز خواهید داشت. به صورت کلی اصلی‌ترین مشتریان صرافی تورنتو عبارتند از:

  • کارکنان کانادایی که به دلار آمریکا حقوق می‌گیرند

امروزه تعداد کمپانی‌های آمریکایی که در کانادا مشغول به کار هستند زیاد شده است و بسیاری از این شرکت‌ها با دلار آمریکا به کارکنان خود حقوق می‌دهند. به همین خاطر بیشتر کارمندان این شرکت‌ها (که تعدادشان هم در تورنتو کم نیست) هر ماه کل یا بخش زیادی از حقوق خود را به دلار کانادا تبدیل می‌کنند.

تبدیل دلار آمریکا به کانادا از طریق روش‌های سنتی مانند خدمات بانکی می‌تواند تا 1200 دلار آمریکا برای فرد هزینه داشته باشد. به همین خاطر بیشتر افراد سراغ صرافی‌هایی می‌روند که نرخ کارمزد بسیار پایین‌تری از بانک‌ها دارند.

  • برای خرید سهام در آمریکا

خیلی از مردم کانادا هستند که در کار خرید و فروش سهام شرکت‌هایی آمریکایی فعالیت می‌کنند. این افراد نیاز دارند مدام دلارهای کانادایی خود را به دلار آمریکایی تبدیل کنند تا بتوانند سهام خرید و فروش کنند. بیشتر فعالان حوزه بازار سهام آمریکا از خدمات صرافی‌های آنلاین برای تبدیل واحد پولی خود استفاده می‌کنند.

  • پرداخت شهریه

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی در کانادا هستند که واحد ارزی کشور خودشان را همراه دارند و برای پرداخت شهریه دانشگاه باید آن را به دلار کانادا تبدیل کنند. به ویژه تعداد دانشجویانی که برای پرداخت شهریه دلار آمریکایی را به دلار کانادایی تبدیل می‌کنند زیاد است. چراکه بیشتر والدین در زمان ارسال پول برای فرزندانشان آن را در قالب دلار آمریکا ارسال می‌کنند.

علاوه بر این، خیلی از کانادایی‌ها هستند که دانشجویی خارج از کشور دارند و مجبورند هزینه شهریه او را پرداخت کنند. بنابراین دلار کانادایی خود را به واحد پولی کشور مقصد تبدیل کرده و برای فرزنداشان ارسال می کنند. خدمات تبدیل واحد ارزی که بانک‌های کانادایی ارائه می‌کنند بسیار گران هستند، به همین خاطر بیشتر مردم کانادا ترجیح می‌دهند با صرافی‌ها کار کنند.

  • خرید اموال در کانادا

بسیاری از افراد خارج از خاک کانادا هستند که تصمیم دارند در کانادا یک ملک یا هر چیز دیگری خریداری کنند. برای انجام هرگونه خرید ملک در کانادا به دلار کانادایی نیاز است. بنابراین بسیاری از سرمایه‌گذاران در کانادا از خدمات صرافی‌ها استفاده می‌کنند.

  • گردشگران

گردشگرها مشتری‌های رایج و همیشگی صرافی‌های تورنتو هستند.

برای مهاجرت آسانتر به سایت اصلی sarafyhafez سر بزنید

۰ ۰

بهترین سایت‌ تورنت با توجه به معیارهای مختلفی انتخاب می‌شوند، اما بیشتر کاربران معمولاً به دنبال سایت‌هایی هستند که دارای مجموعه‌ی گسترده‌ای از محتواها و همچنین سرعت بالا برای دانلود فایل‌ها هستند. یکی از سایت‌های پرطرفدار در این زمینه، "The Pirate Bay" است. این سایت یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین سایت‌های تورنت است که از زمان تأسیسش در سال ۲۰۰۳، به عنوان یکی از منابع اصلی برای دانلود فایل‌های تورنتی شناخته می‌شود. The Pirate Bay دارای یک مجموعه بزرگ و گسترده از فایل‌های مختلف از جمله فیلم‌ها، موسیقی‌ها، نرم‌افزارها، کتاب‌ها و بازی‌ها است و کاربران معمولاً از سرعت بالا و قابلیت دسترسی آسان به فایل‌ها در این سایت لذت می‌برند.

 

همچنین، "RARBG" یکی دیگر از سایت‌های محبوب تورنت است که به دلیل کیفیت بالا و تنوع محتواهایش، مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. این سایت دارای یک رابط کاربری ساده و کارآمد است و معمولاً فایل‌های با کیفیت بالا و محتوای جذاب را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. با این حال، برای دسترسی به این سایت‌ها، باید از یک ******* (شبکه خصوصی مجازی) استفاده کنید تا از دیدگاه قانونی مسائلی به وجود نیاید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.